Klippning

Här i Seoul har det i veckan varit ordentligt varmt. I solen över 30 grader. Från att vi klagat på att vi inte pluggade i Malaysia istället går vi nu runt och svettas i kostym, p.g.a. alla presentationer.

Veckan har förutom skola också bjudit på den stora världshändelsen att jag tvingats klippa mig. Det var med mycket vånda och med rader av sömnlösa nätter som jag slutligen satt där i stolen. Jag hade tagit med mig en översättare vid namn Kay, som vid sidan av detta också gillar svenska modemärken som Acne och Filippa K, så jag försökte således motverka alla felkällor som kan uppstå när man pratar olika språk samt att jag måste gå till skolan även de kommande två veckorna.

Väl uppe i stolen klippte han ungefär som svenska frisörer, med den skillnaden att han likt asiater i pingis höll saxen bakvänt. Dessutom gjorde han till och från någon typ av fakirkast, liknande en bartender som försöker få telefonnummer av tjejer genom att kasta flaskorna upp och ned.  



Klippningen förflöt som väntat relativt smärtfritt. Han hade först inte tänkt raka av nackhåren, vilket jag upptäckte i sista stund. Utan denna upptäckt hade jag gått runt utan vetskapen om att min nacke skvallrade om att jag hade en ryamatta innanför skjortan. Hår på bröstet har jag hört att vissa gillar, men ryamatta på ryggen verkar ha motsatt effekt.

På klassiskt modebloggarmanér ger jag er också dagens outfit.

Tröja - Korea University
Byxor - Adidas
Kalsonger - H&M
Strumpor - H&M 
Skor - Hugo Boss
Frisyr - Naturell
Skäggstubb - 32h
Knäskålar - felmonterade



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahahahahaha! Fötterna tycks ha blivit lite mer normala sen sist jag såg dig ;)

Bra outfit!

2009-04-14 @ 09:55:37
URL: http://metrobloggen.se/SandraAsp
Postat av: Hanna

Gillar modebloggsapproachen. Du har ju precis fått in rätt tuffa pose. Bra jobbat!

2009-04-15 @ 17:55:15
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0