Seriösast

Alla goda ting är tre sägs det. Seriös, seriösare, seriösast. Nu ska jag sluta med dessa inlägg. Märk väl dock att klockan är 22.40 här och att jag fortfarande är på universitetet. Märk väl också att det är fullt av koreaner här. Men men, arbetena går framåt åtminstone. Om en vecka eller så börjar det bli lite lugnare.



Igår var vi på fotboll och såg nordkoreaner för första gången. De såg ut ungefär som sydkoreaner kan man säga. Enligt sydkoreanerna i en av mina kurser ska dock nordkoreaner vara lite kortare till växten, vilket enligt dessa källor beror på matbrist. Jag tänker inte engagera mig i frågan. 



Matchen som sådan var ganska kass, motsvarande Örgryte-Trelleborg i Svenska cupen. Nordkorea hade en boll som likt en missil (ledsen men jag kunde inte hålla mig) letade sig mot nedre vänstra stolproten, men målvakten räddade den i sista sekund. Istället avgjorde Sydkorea med 4 minuter kvar.


(här skulle nordkoreanerna stått men eftersom vi inte kunde tyda biljetterna ang. vart vi skulle sitta så satt vi här)

Roligast var att vi på slutet "mutade" oss in på området där sydkoreas klack (eller i det här fallet hade man kunnat säga "klacken" eftersom det per definition är den "enda klacken" med tanke på att nordkoreanerna inte kunde utnyttja sina biljetter) där det var extremt bra stämning! Vi hade självklart köpt röda tröjor dagen till ära. 





Kommentarer
Postat av: emmie

cool, samma färg som kalmar ff dessutom. o nästan lika bra(?)!

2009-04-02 @ 16:09:12
URL: http://www.metrobloggen.se/emmie
Postat av: Anna

Snyggt!

Alltid kul att titta på fotboll, är det bra stämning gör det ju inte så mycket att det inte är en kanonmatch liksom.

2009-04-07 @ 00:32:46
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0