Smal som en vinthund? Eller kanske som en korean?

Ja idag nådde jag ännu en milstolpe, närmare bestämt ett hål mindre i mitt skärp. Vet inte om det var riktigt nödvändigt, men åtminstone blir jag ju inte tjockare här borta! Enda fördelen vore om man kunde få lägga ihop kroppsvikten med incheckat bagage, för att på så vis låta lättviktiga personer ta mer bagage, eftersom de överviktiga ändå kostar så mycket flygbränsle. Mitt problem är nämligen att jag har säkert 30 kilo jag vill flyga till Sverige, men Lufthansa tillåter inte mer än 20.

När jag ringde till Lufthansa och frågade "Vad kostar det att checka in en extra väska?" fick jag till svar "Det kostar 30 Euro per kilo." När jag försökte förklara att "Jag menar alltså en hel väska till!" sa hon lugnt att "Det går inte, du får betala per kilo." Så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: maria

Ett tips: Det är jättebilligt att skicka paket med båt. Jag fick hem mitt paket som skulle ta max. 3 månader på en och en halv månad. Det vägde 20 kg och kostade ca 300:-.

Övervikt på flyg kostar alltid så där jättemycket oavsett bolag.

2009-04-29 @ 12:58:21
Postat av: Charlotte

Hallå hallå!

30 kg bör vara lugnt, proppa handbagaget, de hare inte varit sådär stenhårda då jag har åkt därifrån, hade med mig 43 kg senast, kostade noll. Möjligt att du måste sätta på peruken och måla läpparna dock... ;P

2009-04-29 @ 17:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0