Favoritfika

Nedan ser ni mitt favoritfika som jag just köpte. Klockan är 10.35 här och jag ska försöka härda ut resten av dagen. Det är presentationer i alla kurser så jag sitter bara och lyssnar. Den här veckan kommer jag totalt att lyssna på 17 (!) presentationer...snark!

Vissa är jätteduktiga på att presentera. Särskilt de som inte är från Asien, eller de asiater som pluggat utomlands. Utan att överdriva särskilt mycket kan man säga att alla koreaner skriver ett manus, lär sig det utantill och sen framför exakt de ord de memorerat. Dessutom är det tyvärr så att de flesta gör det helt utan att ändra tonläge under presentationen. Man kan lugnt säga att det behövs mer träning. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0