Sista sommarlovet

Nu har jag äntligen sommarlov. Igår klockan 16.30 var den här terminen över för gott. Nu återstår bara att packa ihop här och resa vidare. Det känns lite märkligt att helt byta miljö. 

Jag har också konstaterat att det troligen är mitt sista sommarlov någonsin. Åtta stycken han jag avverka i grundskolan, två på gymnasiet, ett extra inför gymnasieingenjörsutbildningen och nu tre stycken på universitetet. Många år i skolan har det blivit. Men allt kommer till ett slut. Nästa år vid den här tiden vet jag förhoppningsvis vad jag ska jobba med de kommande åren.

I övrigt så har jag dragit på mig en förkylning de-luxe. I luftröret känns det som jag andas sand och i näsan känns det som det är fyllt av potatismos. Igår var det mer fyllt av äppelmos. Öronen känns fyllda av vatten och skallen med sirap. Men jag ska nog överleva detta. Har ju två dygn på mig innan det är dags att dra vidare.

Igår levererade vi också banderollen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0