Sista veckan

Så har den då kommit, sista veckan här i Korea. Med den har också halsont anlänt, men det gäller bara att härda ut två dagar till så är allt över sen. Idag klockan 15.30 skriver jag första tentan, det är om drygt 3h. Kan inte påstå att jag känner någon större oro inför den, det kommer inte vara några problem. 

Imorgon är dagen D, tre tentor. Två på förmiddagen och en på eftermiddagen. Svårast blir den på morgonen eftersom det är mest material att ta in och att det kommer vara fler ingående delar än på de andra. Men vad som är bra här borta är att sista tentan som bekant utgör mer än 30-40% av kursens betyg.

Imorgon vid den här tiden har jag således bara en tenta kvar för den här terminen. Sen åker vi iväg! Först har vi bokat boende på något som kallas Santrian. (http://www.santrian.com/ps-index.html) Dolda länkar fungerar inte från min webbläsare! Därefter åker vi troligen till Gilis Islands några nätter. Jag bryr mig inte så mycket måste jag erkänna om vart vi åker, huvudsaken är att de har sol och en strand. Gärna internet också så man slipper koppla bort verkligheten allt för mycket! ;)

Bilden nedan föreställer förutom mig också Philipp (lång) och Sebastian (mindre lång). Det kanske inte framgår så tydligt men i mitten av banderollen är det en bild av oss! Banderollen ska vi ge bort till en koreansk vän som var med i vår grupp i Strategic Management. (Se inlägg längre ned) Hon har gett oss godis, glass och annat hela terminen så något spår ville vi lämna. Hoppas nu bara att hennes rum inte är mindre än 3 meter långt...


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0