CJ International House



Vår hemvist här i Seoul är ju som bekant CJ International House. Det ligger precis utanför campus-området, uppe på en höjd, men en fruktad backe som följd. Nu har vi ju upptäckt skolbussen så det problemet är åtminstone ur världen till och från skolan. 

Som allt annat här kring universitetet är huset sponsrat. Nere i lobbyn finns en skylt med vilka företag och privatpersoner som varit med och skänkt. Det är jättemånga och de har skänkt jättemycket. CJ är ett stort konglomerat som åtminstone skänkte ett väl tilltaget tvåsiffrigt antal miljoner SEK. 

Själva huset är 6 våningar plus källare. Det finns ettor, tvåor, treor och fyror, samt lägenheter för forskare och deras familjer. Jag bor i en etta där man delar badrum med någon annan. Det är fyra rum i varje "etta" vilket låter lite bakvänt, men det är den enda bostadsformen här där man kan låsa sin egen dörr. Tvåorna bor det nämligen tre personer i vilket gör att två delar rum. Min toakompis heter Jõao och är från Portugal. Jag köper tvål och han står för handkräm.









Kommentarer
Postat av: emmie

hahaha! vem köper toapapper då?

2009-03-16 @ 07:52:55
URL: http://www.metrobloggen.se/emmie
Postat av: Henrik

Haha, berättigad fråga! Faktum är att jag köpte en sexpack "lyxpapper" och Joao köpte en bal sandpapper. Än så länge använder vi främst mitt papper. Dock ska tilläggas att mitt luddar lite mer, så hans är perfekt när jag ska tvätta mina glasögon på morgonen.

2009-03-16 @ 13:59:07
URL: http://seoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0