Ett erkännande

Det är idag dags för ett litet erkännande. Ett erkännande av något jag gått och burit på senaste veckan. Jag hade hoppats att det var något som skulle stanna innanför detta lands gränser, men det skulle bli en allt för tung börda att bära ensam. Jag vet att det kommer chocka många, och att många inte alls kommer bli chockade. För er som blir chockade kan jag bara beklaga. Om bilden av mig raseras får jag försöka bygga upp den på nytt, på andra grunder. Jag hoppas ni ger mig en chans.

Jag har sjungit karaoke.



Kommentarer
Postat av: Andreas

Du skall inte oroa dig för mycket Henrik. Det är ett virus som drabbar de flesta som uppehåller sig i Asien en längre tid. Dock inte desto mindre brottsligt med dina referensramar. Ett brottsplatsprotokoll bör dock innehålla vissa detaljer som tyvärr saknas i texten ovan och som jag å mig själv samt resten av blogg-läsarnas vägnar ber dig att komplettera:

Sångval? Plats? Tid? Medbrottslingar? Drogpåverkan? En essentiell detalj är omgivningens (speciellt) lokalbefolkningens reaktion på gärningen. Med tanke på mitt kommande yrke så är jag personligen speciellt intresserad av de fysiska och psykiska posttraumatiska reaktionerna hos gärningsmannen själv.



Helsingfors downtown har inte riktigt lika höga skyskrapor som Seoul, men annars ser det likadant ut. (paus) NOT!

2009-03-08 @ 10:33:46
Postat av: Emy

Hej! Vilken intressant blogg! Vet inte ens hur jag hamnade här. Tror det var dottern som ville lära sig om Siamesiska tvillingar så jag skrev in "Eng och Chang" på google. Sen skulle dottern och maken till badhuset och det blev lite stressigt. Måste ha lyckats klicka in mig på din blogg för när jag kom tillbaka från att ha vinkat av dem så låg din blogg uppe. Internet är cool, karaoke likaså. ;)



Denna blogg kommer jag besöka fler gånger.

2009-03-08 @ 11:39:37
URL: http://sirfalas.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag är gryyymt stolt över dig! Du behöver släppa loss lite!!! :D

2009-03-08 @ 12:54:30
Postat av: sophie orehag

Men henke! Varför så deppig? Du vet att vägen till mitt hjärta är karaoke. ser fram emot att utöva den konstform tillsammans i stan! RESPEKT!

2009-03-09 @ 17:35:55
Postat av: Xue Mei

sött. jag kan inte se dig sjunga kareoke framför mig. det måste varit minst sagt intressant.

2009-03-09 @ 19:49:49
URL: http://xuemeirbergrhodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0