Hot pot

Som jag antydde i tidigare inlägg förtjänade hot pot ett eget inlägg. Scenariot var följande:

10 hungriga killar som visa av tidigare kvällars erfarenhet beslutade att "idag tar vi första bästa som ser koreanskt ut". Detta eftersom det normalt sett tar väldigt lång tid att bestämma vart vi ska äta samt att vi alltid hamnar på något utomkoreanskt, som t.ex. McDonalds.

Glada i hågen gick vi ned för backen (som också kommer få ett eget inlägg) och tog in på första bästa ställe på höger sida vägen. Människor satt i skräddarställning och åt ut kokande grytor. Vid första anblick såg det relativt ätbart ut. Kokande grönsaker typ.

Fortfarande fyllda av tillförsikt inför kvällens middag:



Efter att vi satt oss ned och insett att det inte fanns annat än koreanska menyer så försökte vi peka oss fram till att få vad bordsgrannarna åt. Stora skålar placerades över brännarna som var inbyggda i bordet och allt verkade "so far so good". När temperaturen nått kokpunkten kom damen i restaurangen fram och rörde om i grytan.

Sedärja. Lite ben, någon?



Som gubben i lådan, duvan i hatten eller spöket bakom trädet dök en ryggrad från en gris fram under sallad och glasnudlar. Kött fanns i små mängder längs kotorna. Vissa var lite tuffare än jag och tog en och annan tugga från köttet, men för egen del letade jag fram en potatis, lite majs och ett par skedar "sky".

Nästa anhalt blev: McDonalds. Igår igen.

/Henrik

Kommentarer
Postat av: HW

Låter ju riktigt smarrigt!!



...Ps. Första blogg inlägg någonsin :)

2009-03-01 @ 10:39:42
Postat av: Sanna

Snygg blogg! Jag hoppas att ni inte svälter ihjäl, eller kanske ännu värre - kommer hem som donkenknubbisar ;)

2009-03-01 @ 11:13:59
URL: http://sannaord.wordpress.com
Postat av: Hanna

Hahaha, det är nog bara jag men jag tyckte det såg gott ut! Jag älskar konstig mat. :) Vad jag förstår på bloggen så har du himla roligt. Ser fram emot många fler inlägg och massa koreabilder.



Steak'n'kidney pies förlovade land hälsar!

2009-03-01 @ 15:55:01
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0