Tiden går fort

Man kan nog säga att livet här i Korea börjar bli lite rutin. Åtta lektioner i veckan, en på måndag/onsdag och tre på tisdag/torsdag, ledig på fredagar. Första lektionen tisdag/torsdag är klockan 09.00, uppstigning 07.50. Slutar alltid klockan 16.45 och klockan 18.00 träffas vi på gymmet. 20.15 möts de som vill käka gemensam middag i lobbyn på CJ, frånsett italienarna och portugisen då som kommer ca 20.30. Därefter promenad till Anam station ca 500 meter bort där resten av gänget möter upp. Nångång strax innan 21.00 är alla samlade och vi något förvirrat kan börja leta efter någonstans att äta. Sen ny dag.

Lite så ser vardagarna ut. Måndagar och onsdagar brukar jag sova så länge jag orkar. Sen drar jag mig lite i sängen och därefter stiger jag upp någon gång runt lunch. Fredagar, lördagar och söndagar likaså. Skolfria dagar brukar vi försöka hitta på någonting, även om det finns de som är mer aktiva än mig på det där. Har åtminstone varit nere i centrum några gånger, besökt utkikstornet och även druckit kaffe på Starbucks. Kultur intresserar mig inte nämnvärt, men får väl under terminens gång försöka skrapa några poäng även där.

Största differenserna mot Sverige är ju uppenbart allting. På likhetsfronten kan man väl säga att upp är upp, ned är ned och att Mc Donalds serverar Big Mac även här. Annars är det ganska olikt. Koreanskan slutade jag med efter två lektioner eftersom jag insåg att mitt bristande intresse, lärarens bristande engelska och de asiatiska studenternas försprång bara skulle få mig frustrerad mellan klockan 14.00 och 15.15 fyra dagar i veckan. Valde en annan kurs istället. Jag var den första som hoppade av. Veckorna efter har ungefär hälften i gänget gjort mig sällskap. Gammal är äldst.

Imorgon börjar en ny vecka och jag tror den kommer bli ungefär som alla andra. Förhoppningsvis lite varmare och förhoppningsvis upptäcker vi någon ny och bra restaurang. Nu ska jag försöka sova.

Vy från huvudentren.



Kommentarer
Postat av: HenrikW

Tråkigt med Rutiner.!! Hur se helgerna ut då?? Mkt plugg då också?

2009-03-24 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0