In i dimman

Läser med stort nöje andra utbytesstudenters bloggar och det verkar som folk lite varstans är inne i tentaperioder och annat. För egen del kommer tentorna om drygt 3 veckor, men just nu är det hög belastning vad gäller presentationer.

Just presenterandet i sig har jag inga problem med. Jag tror till och med att jag är ganska bra på det. Däremot tar det en faslig tid att förbereda allt. Som jag nämt tidigare lägger ju koreanerna en extrem tid på att fixa till presentationer som skulle passa på vilken bolagsstämma som helst. Innehållet är något annat, och deras presentationer något helt annat.

Själv satt jag klistrad framför power point till klockan 02.15 imorse. Sen upp igen vid 07.30 och iväg till skolan. Nu är klockan snart 20.00 här och jag sitter med samma jobb. Som tur är så går det åtminstone framåt. Om exakt 24h ska jag åka till Koreanska varianten på Tesco (Home plus) och ta lite autentiska bilder av shopping inför vår presentation på torsdag morgon.

På fredag morgon slipper jag oroa mig för att behöva drabbas av sovmorgon. Jag ska åka till Peking över helgen och planet går allt för tidigt. Vi kommer vara äkta turister och att som enda mål ha att bocka av de olika obligatoriska målen därborta. Muren, förbjudna staden, stadion och någon marknad som jag inte kommer ihåg namnet på. Förutom det ska vi tydligen prova Pekinganka säger Patrik, men jag har redan börjat fundera på att testa kinesisk Mc Donalds som efterrätt eller hungerstoppare.

Anka föresten, vad säger du om det Warfvinge?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha det så bra i Kina nu! :)

O pruta MASSOR!

Säg till om ni hittar en billig iPod. Jag fick ngn dockningsstation/högtalare när jag köpte TV´n men jag har ju ingen iPod. Vore strålande med en sån för några hundra. Have fun!

2009-05-21 @ 11:25:56
URL: http://metrobloggen.se/sandraasp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0