Insomnia

Insomnia hette mitt "lag" i dagens presentation. Som namnet antyder har inte sovande varit någon högprioriterad aktivitet den senaste tiden. Den här veckan ligger mitt snitt lite över 4h per natt, vilket nog är en del under svenska sömnsällskapets rekommendationer.

Mer lär det nog inte bli i natt heller, eftersom min klocka är ställd på 03.55. Vän av ordning undrar ju självklart om jag ska rycka in på bruket igen och göra ett förmiddagsskift, men faktum är att jag ska sätta mig i en taxi och åka till flyget. Klockan 8 bär det av mot Peking, där siktet är inställt på mur, torg, stadion och marknad.

I övrigt är jag inne på sista månaden här i Korea. Tiden går fortare än nånsin, vilket väl nånstans är både skrämmande och inte. Att tiden går fort insåg jag också i igår när jag med viss skräck återigen satte mig hos frisören. Efter vissa svårigheter lyckades jag till och med få honom att "klippa ur" håret lite, så nu ser jag ganska normal ut igen. 

Största skillnaden mot hemma är att jag har någon form av "koreansk nacke", men eftersom jag inte har någon bakomspegel är det ju inget jag märker. Jag skulle inte ens behöva må dåligt av en liten flint med tanke på det föregående samt att temperaturen är ständigt över 20 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0