Ljud att vakna och somna till

Genom olika tider har man haft olika ljudminnen från när man vaknat och när man försökt somna. Under uppväxten var det ofta djur involverade. Kossor, katter och höns. Och föräldrar såklart. När jag flyttade till Stockholm blev det främst brand- och polisbilar, och ambulanser, de tycks alla ha Götgatan som en favorit. Tur jag bor på 19e, skulle inte vilja byta med de längre ned i huset.

Här i Korea har jag något helt annat att vakna och somna till. Han heter João och är den jag sedan tidigare beskrivit att jag delar toalett med. Jag vill genast påpeka att vi inte delar rum, som tur är skiljs vi åt av en vägg. Dock är denna av den tunnare sorten, med ljudproblem som följd. 

Problemet består av "The Shark". The Shark heter egentligen något annat, men det är så han pratar om henne, hans flickvän. Man får tydligen inte kalla henne så när hon hör, då blir hon sur och vresig. Grejen är att när vi ska sova har hon precis kommit hem från skolan i Portugal. Då pratar hon med João. När vi vaknar på morgonen ska hon precis gå och lägga sig, då pratar de också med varandra. Det slår aldrig fel. Och väckarklocka behöver jag inte heller, eftersom hon skickar sms till honom när han ska ringa upp... Jag klagar inte, och jag är glad att jag slipper lyssna! (eftersom jag inte förstår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0