Nedräkning

Hur man än vrider och vänder på det börjar tiden här i Korea lida mot sitt slut. Om mindre än en månad är jag på Bali, och om ännu mindre tid än så har jag skrivit mina sista tentor. Faktum är att de kanske är klara redan om tre veckor. Jag tror ni förstår att jag räknar ned.

Jag räknar dock inte ned p.g.a. hemlängtan eller nåt sånt. Mest beroende på att det börjar bli lite långtråkigt att sitta klistrad framför datorn hela tiden. Den här kvällen kom jag hem 23.30, efter att ha varit i skolan från 09.00. I kombination med att jag har infektion i högra ögat kan man ju säga att tittandet på datorn dessa dryga 14h gör att ögonen känns lätt begagnade. Ja till och med utslitna, bortom all räddning. Nya hornhinnor till salu någon?

På torsdag är det dags för nästa stora presentation och på måndag är det ytterligare en. Därefter ett litet uppehåll fram till den 11e juni, då är det dags för den sista. Därefter fyra tentor inom loppet av 2-3 dagar. Sen som sagt, bär det av på lite semester.

För den som vill genomföra någon form av välkomstceremoni på Arlanda kan jag säga att mitt plan landar klockan 23.50 den 27e juni. Grillad mat står på önskelistan.

Nedan ser vi en annan typ av pluggande. Han är svensk, men läser på Hong Kong University. Troligen är det en typ av kinesisk gammal lära kring inlärning, eller liknande. Något oklart. Bilden är tagen idag klockan 20 eller däromkring.




Kommentarer
Postat av: emmie

shiiit vad fort tiden går!

2009-05-27 @ 07:50:34
URL: http://www.metrobloggen.se/emmie
Postat av: h

Du har verkligen gjort dig förtjänt av lite semester efter den där pluggpärsen!!





Hur går syd-nordkoreasnacket förresten? Är folk oroliga?

2009-05-27 @ 13:00:41
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0