Sverigebesök

Som tidigare antytts har jag ju besök från Sverige i dagarna. Mor och far är här, med godisleverans som följd. Jag och Patrik har gjort vårt bästa för att vara turistguider och jag tror vi hunnit med tillräckligt mycket för att ge en bild av Seoul och Korea. Något som jag själv tycker är spännande är att se stan lite från ovan. Nattbilden är från Seoul Tower. Ett relativt högt torn som står på ett miniberg mitt inne i stan. 

De andra bilderna är från Building 63, stans högsta hus. Kanske inte någon av världens högsta byggnader direkt, men en gigant i jämförelse med övriga hus här. Gemensamt för alla vyer från ovanstående platser är att stan aldrig tar slut. Hur långt bort man än tittar är det stad, stad, stad. Det känns lite som att blicka ut över Karlstad/Skoghall från sodapannan på Skoghalls Bruk, fast ett par nummer större. En skillnad är dock att man ser längre från sodapannans tak eftersom luften är betydligt mindre infekterad av smog och annat.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0